BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

AKU HANYALAH INSAN BIASA...

Jika aku terjatuh bantulh aku untuk bangun semula...

Jika aku tersesat pimping la aku ke jalan yang betul..

gEngs

Friday, March 25, 2011

apa itu CINTA??

sharing is caring....
caring is loving.....


so....no sharing no caring...
no caring no loving...




cinta ini lahir semula jadi...
kebiasaannye ia diwujudkan oleh perasaan sayang...
kenapa sayang???
macam mana nak tahu sayang???


semuanya melalui caring..."mengambil berat"...
apabila dah sayang kita nak menceritakan segalanya pada yang tersayang..kan2??
kite pun nak mengetahui apa yang dilalui oleh yang tersayang...


semua pasangan bercinta berkongsi kisah mereka...
sama ada kisah seharian mahupun kisah lampau..
"ini saya merujuk contoh kawan2 saya yang pernah bercinta"


kadang2 seharian tak mendengar suara yang tersayang tak buleh nak buat kerja..
(ini yang dialami oleh kawan rapat saya...perempuan)
so...macam mana dengan pasangan yang tak caring???
yang mesej pun kadang2 sehari 1 mesej...
col pun 2 kali sminggu.....
so macam mana dia orang???


saya sebagai perempuan yang manja  memahami apa yang dialami oleh mereka...
jikalau sibuk tiada masalah la bagi pasangan tersebut..
tapi jikalau salah seorang saja yang "merasa" sibuk macam mana pulak???


perempuan ini dilahirkan sebagai manja dan lembut...
ini kerana mereka diciptakan daripada tulang rusuk kaum adam yang bengkok...
tak salah la mereka manja...itu dah sifat semula jadi..
jikalau perempuan itu lasak...orang akan memandang aneh pulak...kan3??


so....hargailah kaum hawa ini...
mereka diciptakan daripada tulang rusuk yang dah bengkok..
janganlah cuba membetulkannya kerana tanpa disedari yang bengkok tersebut mungkin akan patah...
apabila dan patah sukarlah untuk dibaiki...
sekiranya dapat dibaiki kesannya tetap ada...
behati-hatilah.....


0 comments: